CRITÈRES D'ÉVALUATION


ORGANITZACIÓ DE L’ASSIGNATURA DE
FRANCÈS, segona llengua estrangera

 

     MATERIALS I RECURSOS


·     Llibres de lectura (de l’escola)
·     Carpeta d’anelles amb fulls blancs.
·     Funda de plàstic per a la carpeta
·     Compte de gmail personal: el nom ha de ser identificador de la persona
·     Diccionari per a l’escola  català-francés / francés-català
·     Accés a casa als diccionaris d’internet:    http://www.multilingue.cat/                                                                 
                                                                 http://dictionnaire.tv5.org/                                                                                                                                  https://www.diccionaris.cat/
·     Altres recursos:    http://leconjugueur.lefigaro.fr/
·     El bloc de classe: _______________________           
·     Correu de la mestra: msauret@escolagavina.cat                                  

EL QUADERN DE CLASSE
Procura donar-li una forma agradable als teus treballs i mantindre-la durant tot el curs. Cal tenir en compte que el teu quadern de treball és un element diari important per al teu aprenentatge i estudi. 
En el quadern mantindrem tota la feina feta a classe i les explicacions pertinents.          
Es pot demanar en qualsevol moment sense previ avís per a revisió i avaluació.   

ELS DOCUMENTS ON-LINE
Algunes activitats les fem a l’ordinador en documents compartits al Google Drive. La presentació d’aquests documents ha de seguir el mateix criteri general excepte el tema de la data ja que es tracta de documents que es revisen sobre ells mateixos.
* NOM DELS DOCUMENTS ON-LINE
Cada document creat on-line ha de tenir un nom seguint les indicacions següents
NOM DE L’AUTOR/A o AUTORS/RES_CURS_MATÈRIA_nom del treball           
OBESRVACIONS: - cada concepte va separat per “barra baixa”           
                               - nom del treball: L’indica el professor en cada cas i és igual per a tota la classe
Exemples:   xiquet_1516_FR_videoamour
xiqueta_1516_FR_nouvelle
xic_xicona_1516_FR_radio
* LES CORRECCIONS DELS EXERCICIS I REDACCIONS
A banda dels documents que crearem directament on-line, tots els exercicis de redacció fets a classe o a casa s’han de corregir després en un document de drive que es nomenarà de la manera indicada abans i es compartirà automàticament al correu de la mestra: msauret@escolagavina.com. Aquest document serà corregit per la mestra amb les observacions pertinents per què en feu una revisió i correció. Després de totes les correccions necessàries obtindreu una nota vàlida per a l’avaluació.

    L’ORGANITZACIÓ DEL MATERIAL

1.   Fes una portada amb NOM I COGNOMS, l’ASSIGNATURA i el GRUP.
2.   Posa la data, el nom i el títol sempre que comences a treballar.
3.   Numera correlativament tots els fulls del quadern.
4.    Utilitza un color blau o negre per a enunciats i respostes i el tercer color per a les correccions.
5.   Diferencia els títols en lletres majúscules clares.
6.   Requadra les explicacions, conclusions i informacions importants per a l’estudi.
7.   Respecta els quatre marges i utilitza correctament els espais i sagnats. Pots usar una plantilla.
8.    Col·loca a la carpeta, al lloc corresponent segons la data, el material complementari (fotocòpies)
9.    Corregeix els errors ratllant les paraules incorrectes amb una línia per damunt i entre parèntesi. Dels errors també aprenem. No es pot utilitzar el typex.
10. Tot el contingut treballat a classe ha d’estar a la carpeta o a la llibreta, segons les indicacions donades a cada classe: Vocabulari, gramàtica, exercicis...

 



INSTRUMENTS I CRITERIS D’AVALUACIÓ                %

1. ACTITUD                                                                                                  10%
    a. Atenció, respecte i col·laboració
    b. Treball a classe i recerca autònoma
    c. Puntualitat, ordre i netedat
2. PARTICIPACIÓ EN FRANCÉS                                                                20%
    a- Pregunte a la mestra en francés
    b- Parle en francés amb els companys
    c- Utilitze la graella de comunicació
3. LA PRESENTACIÓ I EL CONTINGUT DEL QUADERN                          10%
    a. Portada, data, nom, numeració, colors
    b. Títols, marges, espais i requadres
    c. Tot el material repartit i treballat a classe inclòs
4. TEXTOS                                                                                                    20%
5. PROJECTES i LECTURES (pot variar cada avaluació)                           40%
    a. Treball de la lectura
    b. Treball del projecte
    c. Exposició oral del projecte
6. TREBALL VOLUNTARI TRIMESTRAL:                                                   ++%
   
vídeo, resum de lectura, vocabulari... (*)                                                           
    a. Presentació
    b. Contingut  (amb nivell adequat)
    c. Esforç i originalitat
TOTAL
  100%


(*) en cas de proposar-lo, o bé disminuirà el percentatge d’algun dels altres ítems
o bé pujarà la mitja de la nota