ORGANITZACIÓ DE L’ASSIGNATURA DE
FRANCÈS, segona llengua estrangera
MATERIALS I RECURSOS
· Llibres de
lectura (de l’escola)
· Carpeta d’anelles
amb fulls blancs.
· Funda de plàstic per a la carpeta
· Compte de gmail
personal: el nom ha de ser identificador de la
persona
· Diccionari
per a l’escola català-francés / francés-català
· El bloc de
classe: _______________________
· Correu de la
mestra: msauret@escolagavina.cat
EL QUADERN DE CLASSE
Procura donar-li una forma agradable als teus treballs i mantindre-la durant
tot el curs. Cal tenir en compte que el teu quadern de treball és un element diari
important per al teu aprenentatge i estudi.
En el quadern mantindrem tota la feina feta a classe i les explicacions
pertinents.
Es pot demanar en qualsevol moment sense previ avís per a revisió i avaluació.
Es pot demanar en qualsevol moment sense previ avís per a revisió i avaluació.
ELS DOCUMENTS ON-LINE
Algunes activitats les fem a l’ordinador en documents compartits al
Google Drive. La presentació d’aquests documents ha de seguir el mateix criteri
general excepte el tema de la data ja que es tracta de documents que es revisen
sobre ells mateixos.
* NOM DELS
DOCUMENTS ON-LINE
Cada document creat on-line ha de tenir un nom seguint
les indicacions següents
NOM DE
L’AUTOR/A o AUTORS/RES_CURS_MATÈRIA_nom del treball
OBESRVACIONS: -
cada concepte va separat per “barra baixa”
- nom del treball: L’indica el professor en cada cas i és igual per a tota la classe
- nom del treball: L’indica el professor en cada cas i és igual per a tota la classe
Exemples: xiquet_1516_FR_videoamour
xiqueta_1516_FR_nouvelle
xic_xicona_1516_FR_radio
xiqueta_1516_FR_nouvelle
xic_xicona_1516_FR_radio
* LES
CORRECCIONS DELS EXERCICIS I REDACCIONS
A banda dels documents que crearem directament on-line, tots els
exercicis de redacció fets a classe o a casa s’han de corregir després en un
document de drive que es nomenarà de la manera indicada abans i es compartirà
automàticament al correu de la mestra: msauret@escolagavina.com. Aquest
document serà corregit per la mestra amb les observacions pertinents per què en
feu una revisió i correció. Després de totes les correccions necessàries
obtindreu una nota vàlida per a l’avaluació.
L’ORGANITZACIÓ DEL MATERIAL
1.
Fes una portada amb NOM I COGNOMS,
l’ASSIGNATURA i el GRUP.
2.
Posa la data, el nom i el títol sempre que comences a treballar.
3.
Numera correlativament
tots els fulls del quadern.
4.
Utilitza un color blau o negre per a enunciats i respostes i el tercer color per a
les correccions.
5.
Diferencia els títols en lletres majúscules clares.
6.
Requadra les explicacions, conclusions i informacions importants per a l’estudi.
7.
Respecta els quatre marges i utilitza
correctament els espais i sagnats. Pots usar una plantilla.
8.
Col·loca a
la carpeta, al lloc corresponent segons la data, el material complementari (fotocòpies)
9.
Corregeix els
errors ratllant les paraules incorrectes amb una línia per damunt i entre
parèntesi. Dels errors també aprenem. No es pot utilitzar el typex.
10. Tot el contingut treballat
a classe ha d’estar a la carpeta o a la llibreta, segons les indicacions
donades a cada classe: Vocabulari, gramàtica, exercicis...
INSTRUMENTS I CRITERIS D’AVALUACIÓ % |
|
1. ACTITUD 10%
a. Atenció, respecte i col·laboració
b. Treball a classe i recerca autònoma
c. Puntualitat, ordre i netedat
|
|
2. PARTICIPACIÓ EN FRANCÉS 20%
a- Pregunte a la mestra en francés
b- Parle en francés amb els companys
c- Utilitze la graella de comunicació
|
|
3. LA PRESENTACIÓ I EL CONTINGUT DEL QUADERN 10%
a. Portada, data, nom, numeració, colors
b. Títols, marges, espais i requadres
c. Tot el material
repartit i treballat a classe inclòs
|
|
4. TEXTOS 20%
|
|
5. PROJECTES i LECTURES (pot variar cada
avaluació) 40%
a. Treball de la lectura
b. Treball del projecte
c. Exposició oral del projecte
|
|
6. TREBALL VOLUNTARI TRIMESTRAL: ++%
vídeo, resum de lectura, vocabulari... (*)
a. Presentació
b. Contingut (amb nivell adequat)
c. Esforç i originalitat
|
|
TOTAL
|
100%
|
(*) en cas de proposar-lo, o bé disminuirà el
percentatge d’algun dels altres ítems
o bé pujarà la mitja de la nota