OBJECTIFS DU PROGRAMME



LA LANGUE FRANÇAISE EN 2e ESO -
(La fiche pour les élèves)
DÉTERMINANTS
Nombres ordinaux.
Déterminants possessifs: un et plusieurs possesseurs.

Articles partitifs. Son usage dans les phrases affirmatives et négatives.
PRONOMS
En/ Y pronoms adverbiaux
L’impératif
Pronoms personnels C.O.D. et C.O.I.: sa collocation
Pronoms personnels toniques (révision).

VERBES
Verbes pronominaux / Verbes du deuxième groupe: présent et impératif.
Présent de devoir, pouvoir, vouloir
Expression de l’obligation: il faut/ on doit + infinitif
Présent continu être en train de.
Passé composé avec être et avoir. Passé récent
Futur proche
Conditionnel: Expression du désir: j’aimerais/ je voudrais.

ADVERBES
Adverbes de quantité
Adverbes et locutions adverbiales de temps.

EXPRESSIONS
Formules de politesse
La comparaison: plus/ moins/ aussi/ autant … que
Moments du jour. L’heure
Prise de contacte et congé

Demander le prix, la qualité, le matériel, la quantité
INTERROGATION
Interrogatifs: pourquoi?, où?, comment?
Réponses à interrogatives totales (oui/ si, non)
Réponses è interrogatives partiales
La causa: pourquoi? parce que
Formes de la interrogation: Intonation. Est-ce que, etc. Inversion
LA NÉGATION
La négation: ne ... pas, ne ... plus, ne ... jamais, ne ... rien
La négation en els temps composés
B. Lexique
Expressions communes
Phrases faites
Moyens de transport
Mangers
Voyages
Temps libre et projets

Itinéraires urbains
Les professions
Vie quotidienne,
etc.


Coneixement de la llengua (per unitats temàtiques)
A. Funcions del llenguatge i gramàtica.
– Identificació d’elements morfològics en l’ús de la llengua: article, substantiu, verb, adjectiu, adverbi, preposició...
– Ús de les estructures i funcions més habituals.
1. Situar i descriure un lloc. Comprendre, donar i demanar informació sobre l’entorn: Fórmules de cortesia / Interrogatius: pourquoi?, où?, comment? / En/ Y pronoms adverbials / L’imperatiu / Numerals ordinals.
2. Comprendre, donar i demanar informació sobre gustos, desitjos, habilitats i coneixements: Respostes a interrogatives totals (oui/ si, non) / Respostes a interrogatives parcials / Expressió de la comparació: plus/ moins/ aussi/ autant … que / Expressió de la causa: pourquoi? parce que, etc.
3. Parlar sobre la família, les relacions. Descripció física, anímica i de caràcter: Formes de la interrogació: Entonació. Est-ce que, etc. Inversió / Determinants possessius: un i diversos posseïdors.
4. Comprendre, preguntar i donar informació sobre els fets habituals de la vida quotidiana: Moments del dia. Expressió de l’hora / La negació: ne ... pas, ne ... plus, ne ... jamais, ne ... rien / Verbs pronominals / Verbs del segon grup: present i imperatiu.
5. Comprendre, demanar i donar informació, consells, ordes i expressar desitjos: Expressió de l’obligació: il faut/ on doit + infinitiu / Presente de devoir, pouvoir, vouloir / Adverbis de quantitat / Expressió del desig: j’aimerais/ je voudrais.
6. Parlar per telèfon. Acceptar o rebutjar una invitació: Fórmules de cortesia, presa de contacte i comiat / Present continu être en train de.
7. Saber comprar, triar i expressar una necessitat:  Preguntar el preu, la qualitat, la matèria, la quantitat / Pronom en / Articles partitius. El seu ús en frases afirmatives i negatives.
8. Descriure i narrar fets passats: Passé composé amb être i avoir. Passat recent / La negació en els temps compostos / Pronoms personals C.O.D. i C.O.I.: la seua col·locació / Adverbis i locucions adverbials de temps.
9. Descriure i narrar projectes: Futur pròxim / Pronoms personals tònics (repàs).
B. Lèxic.
– Ampliació d’expressions comunes, de frases fetes i de lèxic apropiat a contextos concrets, quotidians i a continguts d’altres matèries del currículum.
– Àrees temàtiques per a la selecció del lèxic: mitjans de transport, menjars, viatges, oci i projectes, itineraris urbans, vida quotidiana, etc.
C. Fonètica.
– Reconeixement progressiu de símbols fonètics i pronunciació de fonemes d’especial dificultat. Revisió de la correspondència entre grafia i fonètica. La liaison.
- Reconeixement i producció de patrons bàsics de ritme, entonació i accentuació de paraules i frases.

- Entonació: esquema interrogatiu/ enunciatiu.